Dacia od Porsche měla před 30 lety motorizovat Čínu. S kachnou od Chrysleru.
Před třiceti lety se automobilový průmysl dostal do zajímavého zvratu, kdy čínská ústřední vláda oslovila 20 velkých západních automobilek s neobvyklým úkolem – navrhnout levné a prostorné lidové auto pro čínský trh. Mezi značkami, které se do tohoto projektu pustily, byla i Dacia, automobilka známá spíše svou jednoduchostí a cenovou dostupností, a Porsche, luxusní značka se zvučným jménem a renomé.
Dacia a Porsche se spojily ve snaze vytvořit automobil, který by splňoval požadavky čínské vlády. S Porsche na designu a inženýringu a s Dacií na ceně a dostupnosti, vznikl prototyp, který měl potenciál zcela změnit automobilový trh v Číně. Společně s nimi se do projektu pustil i Chrysler, který přišel s kachním modelem, který okamžitě zaujal svou originálností.
I když tyto prototypy slibovaly revoluci v automobilovém průmyslu, bohužel se žádný z nich nedostal do sériové výroby. Přesto však zůstávají jako zajímavá ukázka toho, jakým směrem se mohl automobilový trh vydat. Ačkoliv se Dacia od Porsche a kachna od Chrysleru nedostaly na cesty Číny, jejich dědictví a inspirace zůstávají dodnes živé v kreativním světě automobilového průmyslu.