Nejstarší český motorák se vrací na koleje: Příběh obnovy legendy z roku 1928
Historie železnice je plná fascinujících příběhů a jeden z nich se právě chystá dostat do své další kapitoly. Nejstarší dochovaný český motorák, Věžák M120.324, vyrobený v dalekém roce 1928, se chystá znovu vyrazit na koleje díky odvaze a nadšení jednoho muže.
Oldřich Čížek z Pardubic se rozhodl vzít osud do vlastních rukou a vrátit zchátralé torzo tohoto historického vozidla do života. Co na první pohled vypadalo jako nemožný úkol, se postupem času proměnilo v dobrodružství plné výzev a radostných okamžiků.
Celý proces obnovy Věžáka se ovšem spíše podobá novostavbě než renovaci. Truhlář musel vyrobit znovu dokonce i dřevěnou kostru motorového vozu, aby bylo možné vozidlo uvést zpět do původního stavu. Každý kousek, každý šroubek, každý detail musel být pečlivě promyšlen a vyroben s láskou a péčí.
Oldřichova oddanost a vášeň pro železnici a historii se brzy začala vyplácet. Postupně se z obrostlého a zapomenutého vraku stal opět majestátní kus technického dědictví, který připomíná éru, kdy parní lokomotivy ještě vládly kolejím.
A tak se jednoho dne Věžák M120.324 opět rozkýval po kolejích, jako by se probudil ze svého dlouhého spánku. Starý motorák se vrací do svého živlu, připravený na nová dobrodružství a setkání s lidmi, kteří si váží historie a odvahy těch, kteří se nebojí snít velké sny.
Oldřich Čížek a jeho obnova Věžáka jsou důkazem toho, že se s odhodláním a láskou k věci dokáže zdolat i ten nejtěžší úkol. A tak se nejstarší český motorák opět vrací na scénu, aby svou legendu připomínal dalším generacím a inspiroval všechny, kteří neváhají jít vlastní cestou a sledovat své sny.